Riešutų maistinė vertė :: Viskas apie riešutus :: walnuts.lt PATARIMAI

   Pradžia  Paieška  Skelbimai  Dabar skaitote: Riešutai Pradžia »


Riešutai | 1


Vargu ar dar yra kitų tokių vertingų medžių Lietuvoje - jie tinka ir maistui, ir vaistui, ir medienai...

Žinoma didžiausią vertę turi graikinių riešutmedžių vaisiai, kuriuos pati gamta taip įpakavo, kad laikytųsi, neprarasdami naudingųjų savybių kelerius metus.


Pagal baltymų kiekį graikiniai riešutai – čempionai - šviežiuose riešutų branduoliuose susikaupia 20-25 % baltymų (gerokai daugiau negu kviečiuose), kuriuose yra dauguma aminorūgščių, iki 74 % riebalų - aliejaus (juose yra žmogaus organizme nesintetinamų rūgščių), iki 19-21 % angliavandenių. Tad vieno kilogramo graikinių riešutmedžių riešutų kaloringumas prilygsta 2 kl. kvietinės duonos ir 1 kg. jautienos (kartu sudėjus) kaloringumui. Šie riešutai 50 kartų daugiau turi vitaminų nei citrusiniai vaisiai ir 8 kartus – nei juodieji serbentai. Branduoliuose yra A, C, E, P ir B grupės vitaminų bei omega-3 riebiųjų rūgščių.






    P l a č i a u »» gydomosios riešutų savybės

Pagal kaloringumą jie prilygsta mėsai arba sviestui, nes juose yra 75 proc. riebalų, bet daugelyje jų nėra sočiųjų riebalų rūgščių, kurios didina cholesterolio kiekį kraujyje. Taigi pasakymas, kad riešutai tukina yra netiesa. Dietologai dažnai rekomenduoja riešutus vartoti žmonėms, sergantiems cukriniu diabetu, širdies ir kraujagyslių ligomis, turintiems padidėjusį cholesterolio kiekį kraujyje..


Branduoliai vartojami švieži, padžiovinti, ar pakepinti. Įvairaus pavidalo ( nesmulkinti, malti, trinti ) riešutų branduoliai vartojami tortų, chalvos, pyragėlių, sausainių ir kitų konditerinių gaminių gamybai.

Kasdienei mitybai rekomenduotini būtent žali riešutai. Paspragintuose riešutuose augaliniai riebalai praranda savo naudingąsias savybes, o perkepintuose net susidaro kancerogenų.

Pasūdytuose riešutuose gausu druskos (40 gramų riešutų - paros druskos dozė), kuri didina arterinį kraujospūdį, sulaiko organizme skysčius ir skatina celiulito vystymąsi. Be to, druska slopina natūralų pasisotinimo jausmą ir vietoj dešimties riešutėlių tariamam alkio jausmui nuslopinti prireikia suvalgyti net 200 gramų.


Taigi, juose yra labai daug neprisotintų riebiųjų rūgščių. Jos vadinamos nepakeičiamosiomis riebalų rūgštimis, kurių nuolat reikia gauti su maistu. Omega 3 riebalų rūgštis, kuri yra riešutuose, stiprina ir aktyvina smegenų veiklą. Suvalgykite po viena graikišką riešutą prieš priešpiečius bei vakarienę ir jūs gausite visą reikalingą dienos rūgščių kiekį.

!!! Jeigu esate alergiški graikiškiems riešutams, galite juos pakeisti migdolais.

Kaip ir daugumos kitų rūšių riešutmedžių, taip ir graikinių, labai vertinga mediena. Ji kieta, patvari, lengvai apdirbama, labai gražios tekstūros (ypač išryškėja pamirkyta vandenyje), todėl naudojama itin brangių baldų gamybai, prabangių lėktuvų salonų ir laivų kajučių apdailai. Muzikos instrumentų gamintojai labai vertina apačioje sustorėjusius kamienus, iš kurių gamina instrumentus.

Riešutai - ne tik maistinis, dietinis produktas, jie turi ir gydomųjų savybių.


   © Laima | www.walnuts.lt



 Taisyti / Papildyti » 







SIŪLOM PASKAITYTI

REKLAMA



NAUDINGA

    2018-04-23 - pirmadienis.
    Gyvenantiems mėnulio ritmu:
    Zodiako ženklas: jautis.
    Mėnulis liūto ženkle | 04-22 | 20:09.
    Priešpilnis - nuo 04-23 | 00:45. Iki 04-30 | 03:58.
    Mėnulio diena - 9. Teka: 12:15, leidžiasi: 03:33.
    Saulės diena - 4. Teka: 05:58 leidžiasi: 20:37.
    Vaisių dienos.
    Pradžiugink varduvininkus: Adalberta, Adalbertas, Albrechtas, Albrektas, Daugas, Daugauda, Daugaudas, Daugaudė, Daugys, Juras, Jurga, Jurgė, Jurgina, Jurgis, Jurgita, Vaitiekus, Vigmantas, Vyga, Vygailas, Vygailė

    Šiandien: Jorė, Jurginės, Ganiklio diena
  •  




Gyvenkime sveikai, spalvotai, patogiai, skaniai, draugiškai, stipriai, etiškai, linksmai, pokštaujant, grybaujant, su meile ir Gyvenimo būdo žurnalu :)
walnuts.lt facebook'e  Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas   

© 2oo8-2018. Laima&LS. Rašyti administratoriams. Mobiliems. Paskutinis atnaujinimas: 2018-04-22